HTML

Friss topikok

Kabbala tankönyv - 5. rész: a kabbala bölcseletének lényege

2011.05.19. 17:48 minianima

A Kabbala bölcseletének lényege


Mielőtt a Kabbala sokak által tárgyalt történetét értelmezném, fontosnak tartom, hogy átfogóan tisztázásra kerüljön a bölcselet lényege, amit úgy hiszem, kevesek ismernek. És természetesen lehetetlen egy dolog történetéről mesélni úgy, hogy a dolgot magát ne ismernénk.
Bár ez a tudás szélesebb és mélyebb, mint az óceán, nagyon törekszem rá, hogy bevessem minden erőmet és tudásomat, amit ezen a területen szereztem, hogy tisztázzam és minden szögből megvilágítsam azt. Azért teszem ezt, hogy minden lélek számára jó következtetéseket jelentsen, úgy hogy a valóságot tükrözze. Így ne maradjon helye hibáknak, mint azok gyakran előfordulnak hasonló esetekben.


Mi körül forog a bölcsesség?
Ez a kérdés minden helyes gondolkodású emberben felmerül. Hogy pontosan válaszoljam meg ezt, megbízható és időtálló meghatározással szolgálok: ez a bölcsesség nem több és nem kevesebb, mint a gyökerek sorozata, amik az okokon és következményeken keresztül ágaznak lefelé, és előre meghatározott szabályokon keresztül egyetlen magasztos célhoz vezetnek, amit úgy írhatunk le, mint „az Ő Istenségének kinyilatkoztatása az Ő teremtményei felé ebben a világban. ”

Létezik egyéni és általános irányultság:
Általános – az egész emberiségnek kötelessége, hogy végül eljusson erre az óriási fejlettségi fokra, ahogyan az meg van írva: „Nem ártanak és nem pusztítanak sehol szent hegyemen, mert tele lesz a föld az Úr ismeretével, mint ahogy a vizek betöltik a tengert.” (Izajás 11,9) „Hanem ez lesz az a szövetség, amelyet Izrael házával kötök azok után a napok után, - mondja az Úr: - törvényemet a bensejükbe adom és a szívükre írom. Istenük leszek, ők pedig az én népem lesznek.“ (Jeremiás 31,33) „Bár az ínség kenyerét adja nektek az Úr, és a nyomorúság vizét, de nem rejtőzik el többé tanítód, hanem szemed látni fogja tanítódat” (Izajás 30,20).
Egyéni – ez azt jelenti, hogy még a teljes emberiség tökéletesedése előtt, ez a szabály pár kiválasztottra vonatkozik minden generációban. Minden generációban élnek olyan emberek, akik tehetségesek és képesek az Ő Istenségét bizányos fokig meglátni. Ezek a próféták, és Isten emberei.
És a bölcseink azt mondták, hogy „Nincs generáció Ábrahámok és Jákobok nélkül.” Így látni lehet, hogy az Ő Istenségének kinyilatkozása minden generációban teljesül, ahogyan azt bölcseink, akiket megbízhatónak tartunk, kijelentik.


A Parcufok Szfirák és Világok sokszerűsége
Viszont, a fentieknek megfelelően egy kérdés merül fel – mivel ez a bölcsesség tiszta és különleges szereppel bír, miért merülnek fel a többszöri Parcufok, és a Szfirák, a köztük levő kapcsolatokkal, amik annyira bőségesen töltik meg a kabbala-könyveket?
Valóban, ha egy kis állat testét vesszük, akinek csupán annyi feladata van, hogy táplálja önmagát, hogy létezni tudjon ebben a világban elég ideig ahhoz, hogy nemzőképes legyen, és továbbörökítse a génjeit, idegek és inak összetett rendszerének látnánk, amit fiziológusok és anatómusok tártak fel. És sok dolog van, amit az embernek meg kell még találnia. A fentiekből arra a követkéztetésre juthatunk, hogy ennek a kifinomult célnak az elérése rengeteg dolog kapcsolódását követeli meg.
 

Szólj hozzá!

Címkék: kabbala tankönyv könyvrészletek

A bejegyzés trackback címe:

https://kabbalamedia.blog.hu/api/trackback/id/tr342917225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása