Engedély megadása
Boldog vagyok, hogy olyan generációban születtem, amikor lehetséges feltárni az igazság bölcseletét. És megkérdezheted, „Honnan tudod, hogy engedély van rá?” Azt fogom mondani, hogy engedélyt kaptam, hogy közreadjam. Egészen mostanáig a módok amin keresztül lehetséges volt nyilvánosan elköteleződni és teljesen elmagyarázni minden szót, nem tárultak fel egyetlen bölcs számára sem. És én is megesküdtem a tanáromnak, hogy nem adom ki, ahogyan a diákok megtették ezt előttem. Viszont ez az eskü és tiltás csak azokra a módokra vonatkozik, amiket szájról szájra adtak át generációról generációra, egészen a prófétákig és azelőttig. Ha ezeket a módszereket feltártam volna a nyilvánosság számára, sok kárt tennének, olyan okok miatt amit csak mi tudunk.
Mégis az a mód, ahogyan én elköteleződöm a könyveimban egy engedélyezett mód. Sőt mi több arra utasított a tanárom, hogy bővítsem ki annyira amennyire csak tudom. Úgy hívjuk ezt mint „a módszert, hogy felöltöztessük az anyagot”. Meglátod majd, a Rásbi írásaiban, hogy ő ezt így hívja, „ engedély adása”, és ez az amit a Teremtő megadott nekem a legteljesebb mértékig. Ezt nem a bölcs nagyságától vesszük függőnek, hanem a generáció állapotától, ahogyan a bölcseink mondták, „ Kis Sámuel érdemes volt, stb. de a generációja nem volt érdemes.” Ezért mondtam azt, hogy díjazva lettem a bölcselet feltárásával, mert ez a generációm miatt van így.
Elvont nevek
Ez egy nagy hiba, hogy azt gondoljuk hogy a Kabbala nyelvezete elvont neveket használ. Épp ellenkezőleg csak a valóságosat érinti meg. Valóban vannak dolgok a világban amik akkor is igazak, amikor nem fogjuk fel őket, éppúgy mint a mágnes vagy az elektromosság. Mégis, ki volna olyan balga, hogy azt mondja, hogy ezek elvont nevek? Végül is, mi átfogóan ismerjük a hatásaikat, és nem tudnánk kevésbé törődni azzal, hogy nem ismerjük a lényegüket. Végül úgy utalunk rájuk, mint bizonyos rájuk vonatkozó cselekedetek tárgyaira. És ez a valódi név. Még egy gyermek, aki csak most tanulja őket, nevén tudja nevezni őket, hacsak érezni kezdi a cselekedeteiket. Ez a mi törvényünk: Mindent, amit nem érünk el, nem nevezünk nevén.
A lényeg nem fogható fel fizikai szinten
Sőt mi több, még a dolgok, amiket úgy képzelünk, hogy a lényegüknél fogva ismerünk, mint a köveket vagy fákat, egy őszinte vizsgálat után nulla eléréssel bírunk a lényegükre vonatkozólag, mivel csak a hatásaikat érjük el, ami együtt áll az érzékeink megfigyelésével, amivel feléjük viseltetünk.
Lélek
Például amikor a Kabbala azt mondja, hogy három erő létezik, 1) Test, 2) Mozgató lélek és 3) Szent Lélek, ez nem utal a lélek lényegére. Ez a lelki lényeg folyékony; ez az amire a pszichológusok „self”-ként utalnak, és a materialisták „elektromosságként”.
Időpazarlás a lényegéről beszélni, ahogyan nem rendeződik a benyomásokba az érzékeink érintésén keresztül, ahogyan az minden fizikai tárggyal van. Viszont azzal, hogy megfigyeljük a lényegét ennek a folyadéknak, három féle hatást jelent ez a spirituális világokban, mi áthatólag különbséget teszünk közöttük különböző nevek segítségével, a pillanatnyi műveleteknek megfelelően a Felső Világokban. Így nincs itt már elvont név, hanem megfoghatóak a szó teljes értelmében.