Szabad és tilos az emberi tudomány felhasználásában
Mivel, mi akik követjük a bölcseink lábnyomait, nem kaptunk engedélyt, hogy felhasználjuk az emberi tudományt, kivéve azt a tudást amit valódi tapasztalat igazol, és aminek érvényességében nem kételkedünk. Ennélfogva nem fogadhatunk el semmilyen vallási alapelvet a fenti három látásmódból, értelemszerűen amik a test és a lelek fogalmait taglalják, amik az alapvető fogalmai és tárgyai a vallásnak mint egésznek. Csak az életre vonatkozó kísérleti tudományok fogalmait fogadhatjuk el, amiben senki sem kételkedhet.
Valóban egy ilyen bizonyíték nem található meg bármilyen spirituális anyagban, csak a fizikai dolgokban, amit az érzékeink fognak fel. Ezért használhatjuk a harmadik látásmódot egy bizonyos mértékig. Ez csak a test dolgaival foglalkozik, és minden olyan következtetést, amit kísérlet igazol és amiben senki sem kételkedik. A fogalmak többi része, ami kombinálja az értelmet az ő látásmódjával és más látásmódokkal, tiltott számunkra. Aki használja azt, megtöri azt a parancsot, hogy „ne fordulj bálványok felé”.
Mégis ez a harmadik látásmód idegen és undorító az emberi szellem számára. Alig van olyan valóban művelt ember, aki képes elfogadni azt. Ez azért van így, mert nekik megfelelően az ember emberi formája el van törölve és eltűnik. Az ember géppé lett változtatva ami járkál és csak más erőnek engedelmeskedik. Nekik megfelelően az embernek egyáltalán nincs szabad választása, ehelyett a természet erői tolják előre és minden cselekedete kötelező. Így az embernek nincs jutalma vagy büntetése, mivel nem lehet ítéletet, büntetést vagy jutalmat adni valakinek, akinek nincs szabad akarata.
Egy ilyen dolog teljességgel elképzelhetetlen, és nem csak a vallásos számára, aki a jutalomban és a büntetésben hisz, mivel az Ő Gondviselésében hisz, hogy a természet összes ereje Őáltala van irányítva, bizonyosságot ad nekik arról, hogy mindennek egy jó és alapos oka van. Mégis, ez a látásmód furcsább a nem vallásos emberek számára is, akik abban hisznek, hogy mindenki oda van adva a vak, elmével nem rendelkező, és céltalan természet kezébe. Ezek az intelligens emberek olyanok mint a játékok a kezében, félrevezetve, és ki tudja hová? Ezért ez a látásmód lenézetté vált és a világ számára elfogadhatatlanná.
De tudni kell, hogy azok látásmódja, akik a kettősséget tartják igaznak csak kijavítja ezt a fent említett hibát. Emiatt ők úgy döntöttek, hogy a test ami nem más mint egy gép harmadik látásmódnak megfelelően, egyáltalán nem a valódi ember. Az ember valódi lényege valami teljesen különböző dolog – láthatatlan és felfoghatatlan az érzékek számára. Ez egy spirituális lény, felöltözve és elrejtőzve a testben. Ez az ember „self”-je az „én”. A test és minden benne található dolog a végtelen és a spirituális én birtokában van, ahogyan ők leírták ezt.
Mégis a saját beismerésük szerint is ez a látásmód suta, mivel nem tudják megmagyarázni, hogy egy spirituális lény ami a lélek vagy a self, hogyan tudja mozgatni a testet, vagy hogyan tud bármit is eldönteni, ami rá vonatkozik. Ez azért van így, mert a filozófiai pontosságot magát követően, a spirituálisnak végeredményben nincs kapcsolata a fizikaival. Abszolút nincs hatással rá, ahogyan ők maguk ezt leírták.
Vádemelés a Rambam (Majmonidész) ellen
Mégis enélkül a kérdés nélkül az ő látásmódjuk tiltott volna Izrael számára, ahogyan ezt mi elmagyaráztuk feljebb. Fontos tudni, hogy a teljes vádemelés a Rambam ellen Izrael bölcsei által, és a kemény ítélet hogy elégessék a könyveit, nem azért voltak, mert bármilyen kételyük volt Rambamnak magának az igaz mivolta és a jámborsága felől. Hanem csak azért volt, mert ő a könyveihez felhasználta segítségként a filozófiát és a metafizikát amik akkoriban nagyon népszerűek voltak. A Rambam szerette volna megmenteni azokat a pusztulástól, de a bölcsek nem értettek vele egyet.
Szükségtelen mondanunk, hogy ma a mi generációnk már felismerte azt, hogy a metafizikai filozófiának nincs valódi tartalma, ami megérné azt hogy valaki ezzel töltse az idejét. Ezért ez bizonyosan tiltott bárki számára, hogy csak megízlelje is a szavaikat.