A bölcselet átadásának rendje
Így hogyan képes valaki aki eléréseket valósít meg, átadni az eléréseit a generációk számára és a diákok számára? Tudd meg, hogy két mód van erre: a gyökerek és az ágak módja. Minden világ és minden ami kitölti őket, minden egyes részletével, a Teremtőtől áradt ki, az Egy, Egyedi és Egységes gondolatból. És a Gyondolat maga szállt alá és teremtette ezt a sok világot és teremtményt, és az ő magatartásukat, ahogyan az Élet fájában és a Tikkuney Zohárban el lett magyarázva.
Ezért ők mind egyenlőek egymással, mint a pecsét és a lenyomata, ahol az első pecsét mindenben benne foglaltatik. Ennek eredményeképpen a Gondolathoz közelebbi világokat emiatt „gyökereknek” és a távolabbi világokat „ágaknak” hívjuk. Ez azért van így, mert a cselekedet vége a megelőző gondolatban foglaltatik.
Most meg tudjuk érteni az általános képet, ami a bölcseink legendájában van: „és a világ végéről nézi a végéig”. Nem azt kellett mondaniuk „…a világ kezdetétől a végéig?” De két vége van: egyik vége a céltól való távolságnak megfelelő, ami az evilág ágait jelenti és 2) egy végét „a végső célnak” hívják, mivel a célja feltárult az anyag végén.
De ahogyan elmagyaráztuk, „A cselekedet vége a kezdő gondolat. „Mivel megtaláltuk a célját a világok kezdetének. Ez az, amivel az „első világra” vagy az „első pecsétre” utalunk. Minden más világ ebből fakad, és ezért van hogy az összes teremtmény – mozdulatlan, növényi, állati és beszélő – minden egyes vonatkozásában a teljes formájában létezik az első világban. És ami nem létezik ott, nem tud megjelenni a világban, mivel nem tudja valaki azt adni, amit nem birtokol.
Gyökér és ág a Világokban
Most már könnyű megérteni a gyökerek és ágak helyzetét a világokban. Minden egyes levonata a mozdulatlan, növényi, állati és beszélő szintnek birtokolja a megfelelő részét a világban afölött, formakülönbség nélkül, csak a lényegéban történő különbséggel. Így egy állat vagy egy kő ebben a világban egy fizikai dolog, és az ő megfeleltethető állata vagy köve a Magasabb Világban már egy spirituális dolgot jelent, helyet vagy időt nem elfoglalva. Viszont a minősége ugyanaz.
És itt bizonyosan hozzá kell adnunk az anyag és forma közötti kapcsolatot, ami természetesen a forma minőségére vonatkozólag is meg van határozva. Ugyanígy a mozdulatlan, növényi, állati és beszélő szinttel kapcsolatban a Felső Világban, megtalálod a hasonlóságot a Felsőbbik Világgal. Ez az első világig folytatódik, ahol az összes rész teljes, ahogyan írva van, „és Isten végignézett mindenen amit megteremtett, és látta, hogy az nagyon jó.”
Ezért írták a Kabbalisták, hogy a világ minden középpontjában van, hogy megmutassák az efölöttit, hogy a cselekedet végén az első világ létezik, ami a cél. Ugyanígy a távolság a céltől az „világok alászállása a Kiterjedőtől” egészen a fizikai világig, a céltól legtávolabbi helyig.
Viszont, az összes fizikai dolog végső célja, hogy fokozatosan fejlődjön és elérje amit a Teremtő tervezett neki, ami az első világ. Összehasonlítva ezzel a világgal, amiben létezünk, ez az utolsó világ, ami az anyag végét jelenti. Ezért tűnik úgy, hogy a világ célja az utolsó világ, és mi, evilág emberei közöttük vagyunk.