Az emberi szellemtől idegen megnevezések
Az előzőleg elmagyarázottak alapján rájöhetünk, hogy miért találunk néha olyan megnevezéseket a Kabbala könyvekben, amik idegenek az emberi szellem számára. Bőségesen előfordulnak ilyenek az alapvető Kabbala könyvekben, amik a Zohár és a Tikkunim, és az Ari könyvei. Valóban zavarbaejtő, miért használtak ezak a bölcsek ilyen szerény megnevezéseket, ilyen magasztos, szent eszmékre.
Mégis teljesen meg fogjuk érteni, miután elsajátatottuk a fenti fogalmakat. Az azért van így mert a világ egyik nyelve sem alkalmas elmagyarázni ezt a bölcseletet, kivéve azt, ami ilyen célból született, nevezetesen az Ágak Nyelve, ami a Felső Gyökerekhez kapcsolódik.
Így nyilvánvaló, hogy egyetlen ág sem hanyagolható el annak alacsonyabbrendűsége miatt, hogy aztán ne használják arra, hogy a kívánt fogalmat a bölcselettel való kapcsolatában kifejezze, mivel nincs más ág a világunkban, ami átveheti a helyét.
Ahogy egy hajhagymából nem nő két hajszál, úgy nem találhatunk két ágat, ami ugyanazon gyökérhez kapcsolódna. Ennélfogva egy-egy jelenséget fel nem használva elvesztünk egy-egy spirituális fogalmat, ami a Felső Világhoz kapcsolódik, mivel nincs egyetlen szavunk sem hogy pontosan helyettesítse aztokat és beazonosítsa a gyökeret. Továbbá egy ilyen eset teljes egészében megrontaná a bölcseletet, mivel hiányozna egy láncszem a fogalomhoz kapcsolódó bölcseletben.
Ez az egész bölcseletet megcsonkítja, mert a világon nincs még egy bölcselet, ahol a dolgok annyira egybeolvadnak és kapcsolódnak az okság és okozatiság módján, elsődleges szinten és következetek szintjén, fontosként, mint amilyen a Kabbala bölcselete, fejtől lábujjakig összekapcsolva, mint egy hosszú láncolat. Ennélfogva az ideiglenes információkieses miatt az egész bölcselet elsötétül szemeink előtt, mivel annyira nyagyon erősen össze vannak kapcsolódva a részei, szó szerint egybeolvadva.
Most már nem lepődünk meg az esetleges idegen megnevezéseken. Nincs szabad választásunk a nevekkel kapcsolatban, hogy helyettesítsük a rosszat a jóval, vagy a jót a rosszal. Mindig az ágat vagy a következményt kell használnunk, ami minden tekintetben precízen a Felső Gyökérre mutat. Sőt mi több, az anyagot ki kell terjeszteni és pontos meghatározásokkal szolgálni tanulótársaink felé.